PowerMama Achterhoek

veilig sporten tijdens & na de zwangerschap

PowerMama in Doetinchem

PowerMama is een bewezen effectief en erkend trainingsconcept voor vrouwen tijdens en na de zwangerschap. Het biedt diverse functionele trainingsprogramma’s voor zwangere vrouwen, recent bevallen vrouwen en vrouwen met zwangerschapsgerelateerde klachten.

Sport veilig en verantwoord tijdens & na je zwangerschap met de cursus- en trainingsprogramma's van PowerMama®

Powermama - beeldmerk - groen

PowerMama Zwanger

Een sportieve en unieke zwangerschapscursus die theorie rondom de zwangerschap combineert met fysieke training. Voel je zelfverzekerd, fit & sterk tijdens jouw zwangerschap.

Powermama - beeldmerk - groen

PowerMama Core Restore

Hersteltraining voor na de bevalling met aandacht voor core- en bekkenbodem, houding, mobiliteit en ademhaling. Een
sterk fundament om op verder te bouwen.

Powermama - beeldmerk - blauw

PowerMama Training

Functionele krachttraining tijdens en na de zwangerschap. Blijf fit en sterk tijdens de zwangerschap en bouw verantwoord op na de bevalling.

Powermama - beeldmerk - blauw

PowerMama PT

Train 1-op-1 tijdens en na de zwangerschap.


Een persoonlijk programma dat past bij het zwangerschapstrimester en jouw doelen.

Sporten is gezond voor moeder & kind

— 01

een goede conditie
& fit je bevalling in

Zwanger zijn is topsport en vraagt veel van je lijf! Sporten helpt je je conditie op pijl te houden en beter te slapen.
Zo kan je niet alleen de zwangerschap goed aan, maar ga je ook zo fit mogelijk de bevalling in. 

— 02

minder last van zwangerschapskwaaltjes

Sporten helpt bij klachten als misselijkheid en vermoeidheid. Het zorgt voor een gezonde gewichtstoename en verlaagt het
risico op zwangerschapsdiabetes tot 31%.

— 03

een gezonde groei
van de placenta

Uit onderzoek is gebleken dat sporten tijdens de zwangerschap zorgt voor de groei van de placenta. Wanneer vrouwen sporten is de placenta goed doorbloed, zo krijgt de baby extra zuur- en voedingsstoffen.

— 04

een sneller herstel
na je bevalling

Better in, better out.
Dit geldt ook voor een bevalling. Getrainde spieren herstellen nu eenmaal sneller dan ongetrainde spieren. Een goede conditie helpt je in je herstel na de bevalling.

Goede begeleiding in het weer opbouwen van training na een bevalling is ontzettend belangrijk om blijvende klachten te voorkomen. Dit wordt in de praktijk nog vaak vergeten. Net als een bezoekje aan een geregistreerd bekkenfysiotherapeut.

Sanne van Steen

Gecertificeerd PowerMama Coach

Deelnemers veilig laten trainen nemen we altijd erg serieus in onze CrossFit box, helemaal tijdens en na een zwangerschap. Toen we steeds meer zwangere en recent bevallen dames in onze reguliere groepslessen kregen, wilden we graag een passend aanbod met specialistische begeleiding kunnen aanbieden.
Met de juiste begeleiding is het namelijk mogelijk om tot het eind van je zwangerschap verantwoord te blijven trainen. Ontzettend gezond voor jou én voor je baby.

Wat anderen zeggen

Lees hier de ervaringen van andere moeders met het PowerMama® Programma in Doetinchem.

5/5

Wat een aanrader. Sanne heeft ontzettend veel kennis en weet echt waar ze het over heeft. De lessen hebben elke week een thema en vaste opbouw, wat erg fijn is. Ook zijn ze erg afwisselend, zit er een stukje theorie in en heb je na de les ook echt het gevoel even lekker gesport te hebben. Het geeft een goed gevoel om jezelf en je lichaam voor te bereiden op de bevalling, maar ook op de periode daarna. De lessen van PowerMama helpen daar ontzettend bij.

Jet Timmers

5/5

Na een lang herstelperiode van een hernia, ten gevolge van de zwangerschap, begonnen met sporten bij PowerMama Achterhoek. De programma heeft mij heel erg geholpen bij het herstel en opbouwen van de belasting van mijn lichaam.
Sanne geeft fijne begeleiding en er is voldoende persoonlijke aandacht. Voelt een oefening niet goed, dan worden de oefeningen voor je aangepast. Dit programma is ook zeker aan te raden na je bevalling!

Kelly Hendriks

5/5
PowerMama is een echte aanrader! In het programma wordt er elke les aandacht besteed aan een ander thema. Hierbij krijg je een stukje theorie en ga je aan de slag met afwisselende oefeningen. Sanne creëert een prettige sfeer en heeft aandacht voor individuele vragen. Je leert bewust je ademhaling te gebruiken en krijgt uitgebreide alternatieve oefeningen die je tijdens je zwangerschap kunt doen.
Zo blijf je lekker in beweging tot het einde van je zwangerschap


Mandy Jansen

Lees onze
Blog

Artikelen rondom sport tijdens en na de zwangerschap.

21 juni 2021

Veilig trainen van de buikspieren

6 juli 2021

8 tips voor sporten met een verzakking

Wij werken samen met: